CF-L1 Trainer - ZALICZONY

https://www.crossfit.com/

Dziś rano obudził mnie dźwięk nowej wiadomości na skrzynce mailowej. Od 7 dni z niecierpliwością oczekiwałem na informację czy udało mi się zaliczyć test. Czy może będę zmuszony zdmuchnąć warstwę kurzy z materiałów i notatek z kursu i raz jeszcze do niego przystąpić?

Zanim odczytałem wiadomość w pośpiechu (chodź o kulach z racji na ostatnie komplikacje) ruszyłem przemyć łeb żeby upewnić się, że to nie sen na jawie. Nie zagłębiając się zbytnio w treść maila, szybko wypełniłem dokument, który CROSSFIT wysyła przed podaniem wyników. Od razu po wysłaniu pliku otrzymałem drugą wiadomość z wynikiem testu. 

TEST RESULTS: PASS

Po chwilowej konsternacji i sprawdzeniu w translatorze czy aby na pewno pass  oznacza zaliczone, skakałem już z radości (za długo nie poskakałem, bo na jednej nodze cudów nie nawywijam). 

Ooooo Tak!!! Cieszę się niezmiernie, gdyż nie tylko daje mi to możliwość posługiwać się mianem: Jakub Radomski, CrossFit Level 1 Trainer i umieszczać go na swojej wizytówce czy stronie internetowej. Przede wszystkim rzetelnie potwierdza moją wiedzę z zakresu metodologii Crossfit, umiejętności budowania zajęć oraz co najważniejsze podnoszenie poziomu sprawności moich klientów. 

Jak to wyglądało?

Kurs trwał 2 dni od 9.00 do 18.00 i odbywał się dzięki gościnności włodarzy Crossfit Mokotów, w Warszawie, to też koszty związane z transportem, zakwaterowaniem oraz wyżywieniem nie były duże.  Z racji na dość krótki czas trwania i ogrom materiału do ogarnięcia był to bardzo intensywny czas. Co chyba nie dziwi nikogo patrząc na to jak definiuje się Crossfit:

Constantly varied, functional movement at high intensity.

Constantly varied – Stale zmienny. Innymi słowy ujmując twój trening zmienia się cały czas, a rutyna to twój największy wróg.

Functional movement –  Ruch funkcjonalny, takie które przygotują cię niespodzianek jakie niesie ze sobą życie.

High intensity -Wysoka intensywność. Tylko dzięki wysokiej intensywności jesteśmy w stanie uzyskać dużą moc, a co za tym idzie wykonać większą pracę, w krótszym czasie.

Reasumując, było dużo informacji do przyswojenia w bardzo krótkim czasie i do tego na deser 2 WOD’y (pierwszy na zakończenie 1 dnia, a drugi w środku 2 dnia, tak żeby jeszcze zdążyć złapać oddech przed testem). 

Nie wiem, kto był odpowiedzialny za dobór osób do ekipy prowadzącej – Crossfit L1 Seminar Staff, ale trzeba przyznać trafił w 10. W skład wchodziły 3 osoby:

  1. Karl – Główny prowadzący. Szkot zarządzający własny box’em w Aberdeen, który mógłby równie dobrze spisywać się jako stand-uper
  2. Dima – Rosjanin o pokerowej twarzy
  3. Andy – Australijczyk, kierujący box’em w Cardiff, do niedawna startujący w Crossfit Games.

Przy kursie pomagały nam jeszcze 3 osoby: Łukasz, Michał oraz Artur z Crossfit Mokotów, tłumacząc na bieżąco wykłady, korygując błędy oraz służąc radą z ich bogatego bagażu doświadczeń z tej dyscypliny.

Całemu zespołowi serdecznie dziękuję, za wkład w to szkolenie!!!

Do przerobienia prze te 2 dni była cała metodologia Crossfit’u,  zapoznanie się z 9 podstawowymi ruchami funkcjonalnymi + 3 dodatkowe (kipping pull up, muscle up oraz thruster), ich poprawna technika wykonania, najczęstsze błędy oraz ich korekcja, programowanie treningu, proponowany sposób żywienia oraz przepisy związane z CF-L1 Trainer.

Na koniec chciałem jeszcze podziękować Agacie i Wojtkowi za gościnę, bardzo mnie to odciążyło, tym bardziej, że mieszkałem praktycznie rzut beretem od Crossfit Mokotów. 

Więcej informacji na:


Kuba

Jestem trenerem CrossFit i fizjoterapeutą.

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button
Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram